2016 03 15 woman runner drinkingΌλοι  γνωρίζουμε  ότι  η  καθημερινή  διατροφή  μας   παίζει  πολύ  σημαντικό ρόλο για   την  ποιότητα  ζωής  μας. Ειδικά για εμάς  τις γυναίκες  που  έχουμε  αναλάβει  μια πολυπλοκότητα  ρόλων  όπως  της  εργαζόμενης, της μητέρας , της  συζύγου  και  φυσικά  της   αθλούμενης,  επιβάλλεται  να  ακολουθούμε  ένα  διαιτολόγιο  σωστό,  ώστε    αφενός  να  έχουμε  τις απαραίτητες δυνάμεις  , αφετέρου να  διατηρούμε  μια  κομψή  σιλουέτα.                             

                    Το  σημαντικό  είναι  να  κατανοήσουμε  ότι  με μια υγιεινή  και  ισορροπημένη  καθημερινή  διατροφή  δεν  θα χρειαστεί  ποτέ  να  καταφύγουμε  σε  δίαιτες  και  στερήσεις. Ειδικά  αν  συνδυάζετε  αυτή με καθημερινή  άσκηση , όπως  το  τρέξιμο,  τότε  πολύ  σύντομα  θα αποχτήσετε  ένα   καλοσχηματισμένο και  μυώδες  σώμα .Παρακάτω  θα   σας  αναφέρω  κάποιες   γενικές  προτάσεις  όσον αφορά  τους όρους  υγιεινό  και  ισορροπημένο  διαιτολόγιο,  τις οποίες  μπορείτε πολύ  εύκολα  να ενσωματώσετε  στην  καθημερινότητα σας .

 

            Προτιμήστε  τα  4 με 5  γεύματα την ημέρα από τα  οποία  βασικά  θα  είναι το πρωινό και  το  κυρίως  γεύμα(μεσημεριανό ή βραδινό)  και  τα  υπόλοιπα  θα είναι   μικρότερης ποσότητας  σνακ  π.χ. ένα  τοστ με μαύρο ψωμί ,φρούτα, ένα  γιαούρτι κτλ. Έτσι  δεν  θα  νιώθετε  ποτέ  ιδιαίτερα  πεινασμένη και δεν θα παρασέρνεστε  να  τρώτε  τεράστιες ποσότητες.

           Όλοι  πλέον  έχουμε  αποκτήσει  κάποιες  διατροφικές  γνώσεις  είτε από τα ΜΜΕ ή  από το ιντερνετ  ,οπότε πιστεύω  ότι  όλοι γνωρίζουμε  ότι  πρέπει  να  αποφεύγουμε  τα τηγανητά, τα γλυκά ,τη  ζάχαρη, τα συντηρητικά ,  τις έτοιμες τροφές, τα αναψυκτικά .Το  ιδανικότερο θα ήταν  να τρώμε σπιτικό φαγητό  επι καθημερινής βάσεως καθώς  έτσι  μπορούμε  να  ελέγχουμε  τις ποσότητες που  τρώμε  και  φυσικά   τα   συστατικά  που  χρησιμοποιούμε π.χ. ποσότητα λαδιού, πόσο  φρέσκα είναι τα υλικά μας  κ.τ.λ. 

           Αν  προπονήστε  το απογευματάκι  μετά την  δουλειά  καλό είναι να αποφεύγετε να τρώτε  κανονικό  μεσημεριανό , αλλά να προτιμάτε  ένα σάντουιτς  με  γαλοπούλα  ή και  κάποια  υδατανθακουχα ενεργειακή μπάρα   (αυτές  που πουλιόνται στα  καταστήματα με  βιταμίνες  σε διάφορες  γεύσεις)  προκειμένου  να  βγάζετε την προπόνηση χωρίς στομαχικές ενοχλήσεις  και  φυσικά χωρίς να νιώσετε οποιαδήποτε αδυναμία μένοντας νηστική για πολλές ώρες και τρώγοντας μόνο μετά την προπόνηση.

           Λόγω ότι η καθημερινότητα μας είναι φορτωμένη  καλό είναι να εμπλουτίζουμε την διατροφή μας  με  υδατανθρακούχες τροφές όπως μακαρόνια ,ρύζι ,μαύρο ψωμί  που  μας δίνουν    ενέργεια  και  έχουν  υψηλή  διατροφική αξία. Είναι  καθαρά  μύθος  ότι  αν  προσπαθείτε  να   χάσετε  κιλά και  προσέχετε  πρέπει  να τις αποκλείσετε   από  την  διατροφή  σας,  με  την  δικαιολογία ότι  έχουν  πολλές θερμίδες .Απλά  θα  πρέπει  να  τις  καταναλώνετε   με  μέτρο  και με  σωστούς  συνδυασμούς  π.χ.  ρύζι  με   κοτόπουλο.

             ΤΙΡ: Αν θέλετε  συγκεκριμένο διαιτολόγιο προκειμένου  να χάσετε  κάποια  κιλά  καλό είναι  να  απευθυνθείτε  σε κάποιο  διαιτολόγο που  θα καταρτίσει ένα προσωπικό  πρόγραμμα  για σας  και αποφύγετε  να ακολουθήσετε δίαιτες  αμφιβόλου αξίας , που εκτός ότι δεν θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τον στόχο σας , μπορεί και να βλάψουν την υγεία σας.         

              Αν προσπαθείτε να συνδυάζετε την έντονη  καθημερινότητα  σας   με  την  προπόνηση  και   πιστεύετε  ότι δεν τρέφεστε   τόσο  σωστά ,  μπορείτε   ρωτώντας  και  τον   γιατρό  σας, να   πάρετε κάποιες  βιταμίνες π.χ. πολυβιταμίνες,  συμπληρώματα  σιδήρου ή  ασβεστίου  που θα σας  ενισχύσουν   κυρίως   σε  δύσκολες μέρες   όταν  π.χ.  περνάτε  κάποια ίωση ή όταν  διανύετε  τις  μέρες   της   έμμηνου ρύσεως  σας  κατά  τις  οποίες   σίγουρα  έχετε  αυξημένες  ανάγκες.

              Όταν προσέχετε την διατροφή   σας   δεν  σημαίνει   ότι  δεν  μπορείτε  να  βγαίνετε  έξω για φαγητό ή  δεν   μπορείτε  να  απολαμβάνετε  ένα σουβλάκι ,μια   πίτσα , ένα  παγωτό  ή  οποιαδήποτε  άλλη  τροφή  σας  ευχαριστεί  αλλά  είναι ιδιαίτερα  παχυντική. Απλά θα  πρέπει να  τις καταναλώνετε   με  μέτρο  και  φυσικά  με  περιορισμένη  συχνότητα.

Συνοψίζοντας, μπορούμε  να  πούμε  με  βάση  όλα  τα παραπάνω,  ότι  υιοθετώντας  υγιεινές  διατροφικές συνήθειες θα δούμε  ότι θα  αρχίσουμε  να  χάνουμε  κιλά χωρίς  να χρειαστεί να  αποκλείσουμε  κάποιες  τροφές και χωρίς να ανησυχούμε ότι  αυτά  θα επανέλθουν, καθώς θα  τα  χάνουμε  σταδιακά  και  με  σωστό  τρόπο.

Επιπλέον συνδυάζοντας αυτή την διατροφή με τρέξιμο τα  αποτελέσματα  θα είναι πολύ πιο σύντομα  και  πιο εύκολα εμφανή.

 Αυτό που  θα  ήθελα  να  τονίσω είναι  ότι  τώρα  και  ενόψει καλοκαιριού  ,δεν  πρέπει να σας  πιάσει  η μανία   της απώλειας   κιλών  και  να  αρχίσετε να καταφεύγετε στις  δίαιτες  εξπρές   και  στην  αφαγία που θα σας  οδηγήσουν  σε  έναν φαύλο κύκλο προσωρινής απώλειας  κιλών και στη συνέχεια απόκτησης  των  χαμένων  και  ακόμα  περισσότερων .Αρκεί   να  αρχίσετε από τώρα να υιοθετείτε  σωστές  διατροφικές συνήθειες  και  είναι σίγουρο ότι  σύντομα  θα δείτε αλλαγές που  δεν περιμένατε  ποτέ.

Όπως  είναι φανερό  η  διατροφή  είναι  ένα  πολύ σημαντικό  θέμα  και είναι σίγουρο ότι  θα επανέλθουμε  και  στο μέλλον  με  πολλές  ακόμα πληροφορίες  και  συμβουλές.

Ολοκληρώνοντας  θέλω πάλι να επαναλάβω ότι απευθυνόμαστε στους ειδικούς (στους Διαιτολόγους) προκειμένου να πάρουμε εξιδεικευμένες γνώσεις και κατευθύνσεις από καταρτισμένους επιστήμονες.

Ντενίζ Δημάκη

www.denizdimaki.grΠηγή: http://www.iatropedia.gr